۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۷۶۳۳۱

مهمترین اخبار اقتصادی دوشنبه ۱۸ اسفندماه ۹۹|قیمت طلا، سکه و دلار

مهمترین اخبار اقتصادی دوشنبه ۱۸ اسفندماه ۹۹|قیمت طلا، سکه و دلار
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۲۴ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی دوشنبه 18اسفند ماه ۹۹ به شرح ذیل است:

 

 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۱۲/۱۸|

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 24 هزار تومان، قیمت دلار 24 هزار و 800 تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 520 هزار تومان وقیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 300 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 150 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 850 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 24 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 360 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 440 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت  طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با افزایش همراه شده است؛ سکه طی هفته های گذشته از کانال 12 میلیونی عقب نشینی کرده و به کانال 11 میلیونی بازگشته است؛ از جمله دلایل اصلی نوسان در بازار طلا و سکه تغییرات قیمتی در طلای جهانی و دلار است؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت تأثیر خبرهای سیاسی است.

 در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار 24 هزار و 800 تومان، قیمت یورو 29 هزار و 600 تومان و درهم امارات  6 هزار و 800 تومان اعلام شده است.

در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار 24 هزار و 369 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 23 هزار و 887 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 29 هزار و 99  تومان و قیمت خرید یورو نیز 28 هزار و 522 تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

بروز رسانی: دوشنبه 18  اسفند 13:40

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

24  هزار و 369

قیمت دلار (بازار آزاد)

24  هزار و 800

قیمت یورو (صرافی بانکی)

29  هزار و 99

قیمت یورو (بازار آزاد)

29 هزار و 600

قیمت درهم

6 هزار و 800

قیمت پوند

34 هزار

بروز رسانی: ‌‌دو‌شنبه 18  اسفند ساعت 13:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  10 میلیون و 300  هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

10 میلیون و 520  هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

6 میلیون و 150 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

3 میلیون و 850 هزار

قیمت سکه گرمی

2 میلیون و 300 هزار

بروز رسانی: دوشنبه 18 اسفند ساعت 13:30

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 24  هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 360  هزار

مثقال طلا

4 میلیون و 440  هزار

انس طلا(دلار)

1690.6

 

توزیع گسترده میوه از روز‌های آینده

عباس قبادی در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: یکی از برنامه‌های ما این است میوه‌هایی که از طریق کارگروه تنظیم بازار ذخیره سازی شده، در روز‌های آینده توزیع گسترده شود.

وی درباره تنظیم بازار شب عید نیز با بیان این که گزارش‌های مختلفی از وضعیت میوه و مرکبات داشتیم افزود: در چند روز گذشته جلساتی را با همه دست اندرکاران از باغداران تا تشکل‌ها داشتیم که مقرر شد مکان‌های مناسبی را در اختیار آنان قرار دهیم تا بتوانند کالا را به صورت مستقیم عرضه کنند.

قبادی با بیان این که این اقدام، حذف واسطه‌ها و دلال‌ها را در پی خواهد داشت گفت: امیدواریم با قیمت گذاری مناسب‌تر بتوانیم میوه و تره بار را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی اضافه کرد: با استانداران سراسر کشور نیز هماهنگی به وجود آمده که در استان‌ها و شهر‌های مختلف میوه و تره بار در اختیار مردم قرار گیرد.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: در تهران هم باغداران دماوند، آذربایجان شرقی و غربی و همه استان‌هایی که تولیدکننده میوه هستند این امکان به وجود آمده که ما فضایی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

قبادی افزود: در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز بیش از 80 نقطه آماده است که بتوانیم در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم تا میوه را به صورت مستقیم عرضه کنند.

وی همچنین با اشاره به گزارش‌هایی از سطح بازار از موجودی کالا‌های بنادر و کالا‌های وارد شده به کشور گفت: آن چه در سال 99 اتفاق افتاد، به اندازه سال 98 کالا به کشور وارد شده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان این که بیش از 20 میلیون تن کالا‌های مورد نیاز در سال 99 از کشور‌های مختلف خریداری و وارد شده است افزود: اکثرکالا‌های خریداری شده کالا‌های واسطه‌ای از جمله مواد اولیه کارخانه‌ها هستند.

قبادی گفت: همچنین کالا‌های مصرفی جامعه از جمله روغن، جو، کنجاله، ذرت و دانه‌های روغنی نیز وارد شده و موجودی بنادر کشور هم به میزان سال گذشته است.

وی با بیان این که خوشبختانه کسری‌ای در این زمینه وجود ندارد افزود: بانک مرکزی همه اعتباراتی را که مورد نیاز بوده، امسال به طور صددرصد به کالا‌های اساسی اختصاص داده و خرید‌ها برای کالا‌های سال 1400 آغاز شده است.

 

سود سهام عدالت ۱ میلیون تومانی ۴۰۰ هزار تومان شد

محمدعلی دهقان دهنوی افزود: درصورتی که سهامداران سهام عدالت (هر دو روش مستقیم وغیر مستقیم) اقدام به فروش سهام خود نکرده اند سود سهام سال 98 به آن‌ها پرداخت می‌شود و افرادی که اقدام به فروش سهام خود کرده اند اگر قبل از برگزاری مجمع سالیانه شرکت‌ها باشد سود به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: اطلاعات سهامداران در اختیار شرکت سپرده کذاری مرکزی است و این شرکت مشخص می‌کند که چه میزان سود به هر سهامدار عدالت تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد:از نظر قانونی مهلت تخصیص سود شرکت‌های سرمایه پذیر به پایان رسیده است و باید سود‌ها را در وجه شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت کند تا شرکت سپرده گذاری به سهامداران تخصیص دهد.

وی افزود: تلاش ما این است تا پایان امسال این رقم به حساب سهامداران عدالت واریز شود. چنانچه سود چند شرکت نیز تجمیع نشود، بخشی از آن در سال آینده واریز خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: افرادی که سهام عدالت آن‌ها مبلغ 500 هزار تومان است سود سهام عدالت سال 98 آن‌ها حدود 200 هزار تومان است و افرادی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارند سودشان 2 برابر است.

وی درباره طرح حمایت از سهامداران خرد گفت: بر اساس این طرح سهامداران خردی که در تاریخ 12 اسفند دارایی کمتر از 10 میلیون تومان داشته باشند، چنانچه پرتفوی خود را تا اردیبشهت سال 1401 تغییری ندهند و تا آن زمان بازدهی کمتر از 25درصد از بازار سهام دریافت کرده باشند، ما به التفاوت آن را از صندوق توسعه بازار، اوراق تبعی دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اوراق تبعی یک نوع بیمه سهم است و این اوراق یک نماد است و روی همه بر سهام‌های افرادی که زیر 10 میلیون سهم دارند اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: برای افرادی که سبد سهام ان‌ها بیش از 10 میلیون تومان است ساز و کار دیگری لحاظ خواهیم کرد تا از روش‌های غیر مستقیم استفاده کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: این طرح برای افرادی است که امسال سهام خریداری کردند و مشمول سهامداران سهام عدالت نمی‌شود.

دهقان دهنوی با اشاره به اینکه یکی از جنبه‌های اعتمادسازی در بازار سرمایه، تقویت نظارت است ادامه داد: آرامش و ثبات و سودآوری ‎بازارسرمایه، برای کسانی خواهد بود که در چارچوب ‎مقررات فعالیت می‌کنند.

وی گفت: نهاد‌های مالی حاضر در بازار سرمایه برای ارائه خدمات با کیفیت به اعضاء، از نظر کمی و کیفی خود را گسترش بدهند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: بازار سرمایه بازاری مبتنی بر علم است و افراد دارای مسئولیت باید در آن اظهار نظر کنند، اما اظهار نظر‌های غیر مسئولانه ممکن است موجب ضربه به اعتماد مردم و آرامش بازار سرمایه شود.

وی با بیان اینکه شرایط بازار سرمایه در کشور رو به بهبود است گفت: بازنگری در دستورالعمل بازارگردانی آغاز شده است و مسیر را به گونه‌ای طراحی خواهیم کرد که هم شرایط خاص بازار سرمایه کشور در نظر گرفته شود و هم از تجربیات جهانی بهره بگیریم.

 

واریز آخرین یارانه نقدی سال ۹۹ چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوار

اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد یکصد  و بیست و یکمین مرحله  یارانه نقدی مربوط به اسفند ماه سال جاری به ازای هر نفر 455,000 ریال به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت 24:00  روز چهارشنبه مورخ 20 اسفند به حساب سرپرستان خانوارها  واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین براساس مصوبه ستاد ملی کرونا واطلاع رسانی های قبلی انجام شده ، این ماه نهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت  کرده اند کسر خواهد شد.

 

۶۵ هزار مسکن مهر مشکل حقوقی دارد

احمداصغری مهرآبادی با اشاره 20 سفر استانی برای پیگیری و نظارت بر روند اتمام واحدهای باقیمانده مسکن مهر از ابتدای بهمن تاکنون، اظهار کرد:‌ با تمام توان و نهایت دقت، عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی را در نظر داریم و سعی می کنیم مشکلات موجود پروژه ها را با همکاری و هم افزایی با ارگان های ذیربط رفع کنیم.

وی افزود: حدود 100 هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام در کشور باقیمانده است. از این تعداد 65 هزار واحد مشکلاتی از جمله مشکلات حقوقی، عدم وجود متقاضی یا پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد دارند که اتمام و تحویل آنها از عهده خارج است ولی مابقی پروژه ها را تا پایان دولت به اتمام می رسانیم.

وی با تاکید بر این‌که تا زمانی که آخرین واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده نشده موظفیم برای اتمام این طرح تلاش کنیم، اضافه کرد: تاکنون 393 باب مسجد، 505 واحد آموزشی، 54 واحد درمانی و 76 کلانتری توسط سازمان ملی زمین و مسکن در سراسر کشور به مسکن مهر اختصاص یافته است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات